Usem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències per mitjà del anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per obtenir més informació aquí. X
< Tornar als resultats de cerca
Teatre, música, dansa, cinema i exposicions

El cos en moviment

OcNvDsGnFbAbMgJnJl
15h-17h
2h
Escola interessada
185€/hora
Ho organitza:

Escola de Dansa del Consell Comarcal de l'Anoia
C/St. Carles 83 - 08700 Igualada
gr10m@hotmail.com
Tel. 938045050
www.anoia.cat/escoladedansa/

Altres activitats d'aquesta organització
Preinscriure places
Infantil
Primària
ESO
Batxi/FP

Descripció de l'activitat

 

Què ofereix el taller “el cos en moviment”?

“El cos en moviment” és un taller de dansa creativa. Proposa la descoberta i experimentació d’alguns dels elements bàsics que componen la dansa creativa, a través de moviments creats pels propis alumnes com a resposta als exercicis i tasques proposats durant l'activitat.

 

Es treballarà de forma individual, per parelles i per grups. El resultat d’algunes de les tasques les compartirem amb la resta del grup, en forma de petites presentacions.

 

A qui va adreçat?

A l’alumnat del Cicle de Primària.

La complexitat dels exercicis s'adaptarà a l'edat del grup a qui es dirigeixi l'activitat.



 

Objectius didàctics

1 - Conèixer el propi cos i les seves possibilitats de moviment

 

Continguts

Procediments

Conceptes

Actituds

1.1 Explicació participativa de les parts cos humà

 

1.2 Introducció de la idea del funcionament del cos humà com a un "tot".

 

1.3 Recerca de les possibilitats de moviment del cos més enllà de les quotidianes, utilitzant la improvisació.

1.1 Informació sobre el cos humà.

 

1.2 Sensibilització sobre les capacitats del cos.

 

1.3 Consciència corporal.

 

1.4 Organització de les diferents parts dels cos per un objectiu comú en el moviment. Associació i dissociació de les diferents parts.

 

1.5 Investigació de l’espai a través del moviment.

1.1 Curiositat pel propi cos.

 

1.2 Gaudir del cos en moviment i de la recerca de noves formes de moure’s.

 

1.3 Respecte i interès per les diferències entre els companys

 

1.4 Confiança en les capacitats del propi cos.

 

Activitats

Explicació de les parts del cos, els teixits que el formen. Reconèixer i localitzar les articulacions. Investigar les possibilitats de moviment de cadascuna d’elles, amb desplaçament i sense.

Crear moviment a partir d'una part del cos i a partir de diverses parts alhora.

Experimentar amb el concepte del cos com a un “tot” i amb la idea contrària, no utilitzant el cos com a una unitat sinó aïllant o bloquejant certes parts.

Per parelles, ajuntar parts del cos i trobar formes de desplaçar-se.


 

Objectius didàctics

2 - Descobrir les capacitat expressiva i comunicativa del cos.

 

Continguts

Procediments

Conceptes

Actituds

2.1 Ús de la improvisació per expressar a través del cos

 

2.2  Elaboració per grups d’una acció conjunta. Presentació davant la resta de companys.

 

2.3 Creació de diàlegs de moviment.  

 

2.4 Creació de cadenes de transferència de moviment.

 

2.5 Ús del contacte com a eina de comunicació entre cossos en moviment.

2.1 Informació sobre la capacitat expressiva i comunicativa del cos

 

2.2 Experimentació de moviments espontanis, fora de la quotidianitat.

 

2.3 Expressió corporal

 

2.4 Treball en parelles i en equip.

 

2.5 L’escolta, la recepció i l’emissió de missatges per mitjà del moviment.

2.1 Respecte i interès per les diferències entre els companys i les seves propostes, descobriments i idees.

 

2.2 Confiança en les propostes, descobriments i idees d'un mateix.

 

2.3 Participació en el treball de grup

 

Activitats

Crear de diàlegs de moviment, utilitzant l'expressió corporal i el moviment com a llenguatge.

En grup, crear cadenes de transferència del moviment.

Per parelles, guiar el moviment d'un company a través del contacte o a distància.

La màquina productora: crear petites coreografies per grups, on cada alumne i cada moviment forma part imprescindible del conjunt, per a un objectiu comú.

Per parelles, analitzar el que ens transmet un moviment o una postura estàtica d’un company.


 

Objectius didàctics

3 - Utilitzar la imaginació per a crear i experimentar diferents qualitats de moviment.

 

Continguts

Procediments

Conceptes

Actituds

3.1 Introducció i explicació del terme qualitat de moviment.

 

3.2 Investigació activa de diverses qualitats de moviment proposades, a partir de d’exemples quotidians i de l’ús de la imaginació.

3.1 Informació sobre el concepte qualitat de moviment, com a eina per descriure el moviment.

 

3.2 Experimentar en el propi cos qualitats de moviment que habitualment adjudiquem a altres éssers vius o a materials.

 

3.3 Diferents formes d’utilitzar l’energia, l’espai i el temps en el moviment.

3.1 Gust per la recerca de moviments nous i diferents als habituals.

 

3.2 Curiositat i respecte per les creacions dels companys.

 

3.3 Participació en el treball de grup

 

Activitats

Treball individual i en grup, investigar a través de moviment improvisat diferents qualitats de moviment, a partir d’exemples de materials de la vida quotidiana o de situacions imaginàries.

Adjudicar a diferents parts de l’espai determinades qualitats de moviment i actuar-hi en conseqüència.

Crear converses de moviment a partir de la diferència i la contraposició de les diferents qualitats de moviment.


 

Objectius didàctics

4 - Trobar la relació entre la música, el moviment i les emocions.

 

Continguts

Procediments

Conceptes

Actituds

4.1 Explicació de les possibles relacions entre música i moviment improvisat.

 

4.2 Observació i descripció de la resposta emocional individual a diferents propostes musicals.

 

4.3 Ús de la improvisació per expressar a través del cos

4.1 Improvisació a partir de la música

 

4.2 Experimentació en el propi cos de les emocions que sorgeixen de la relació entre música i moviment.

 

4.3 Sensibilització sobre els continguts emocionals de la música.


 

4.1 Interès i sensibilitat pels diferents estils musicals.

 

4.2 Confiança en un mateix per expressar i compartir les diferents emocions que sorgeixen.

 

4.3 Interès i empatia vers la resposta emocional dels companys en relació a la música i al moviment.

 

Activitats

Crear moviment improvisat en base a diferents propostes musicals.

Experimentar deixant-se guiar per l'emoció que ens transmet la música. Explorar l’opció contrària, anant en contra de la proposta musical.

Analitzar i compartir amb el grup les diferents emocions que es desprenen de les exploracions de moviment i música, tant des del punt de vista de la part activa com de l’observador.







 

Departament d'Ensenyament

Trinitat, 12
08700  - Igualada
Tel. +34 93 803 19 50

 

Fet a Igualada per Aladetres - Agència web