Usem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències per mitjà del anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per obtenir més informació aquí. X

Cine fòrum les maquiles

< Tornar als resultats
Les inscripcions estan tancades, per a més informació useu el formulari de contacte
Etapes i cicles
OcNvDsGnFbAbMgJnJl
Matí o tarda (horari escolar)

1 hora 30 minuts
A l'escola
Gratuït

El taller "Cine fòrum: Les maquiles" té per objectius:

  • conèixer les condicions de treball en el tercer món en el sector de la indústria tèxtil

  • conèixer iniciatives de cooperatives del tercer món per millorar les condicions de treball dels seus treballadors/es

  • entendre com les normes del comerç internacional generen diferències econòmiques entre els països desenvolupats i tercers

  • apropar-se al concepte de deslocalització i les seves conseqüències

  • comprendre el paper de les multinacionals en el comerç mundial

  • crear actituds responsables quan es consumeix

Continguts a treballar:

Actualment són 75 països els que produeixen i exporten cotó. Per aquests països, que la majoria són del tercer món (Mali, Paraguai, Pakistan...), aquesta exportació els és l’única font d’ingressos.

També cal saber que el preu del cotó varia i que a més any rere any va a la baixa. És així que els productors cada any hi perden i per tant han de produir més i passen a ser més dependents. Alhora al Nord, el consum creix i es demanden més productes fabricats amb cotó.

Des dels anys 70 l’estratègia de les multinacionals de marques de roba reconegudes d’Europa i els Estats Units, ha estat desplaçar la confecció de la roba a Àsia i Amèrica Central, ja que són zones on es redueixen costos perquè hi ha uns salaris més baixos i es treballen més de vuit hores al dia.

Descripció de l’activitat:

Es passa un documental sobre les maquiles de centre-amèrica i es genera un debat posteriorment.