Usem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències per mitjà del anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per obtenir més informació aquí. X

Prevenció de l'ús de risc de pantalles - Les TIC o no les TIC

< Tornar als resultats
Les inscripcions estan tancades, per a més informació useu el formulari de contacte
Etapes i cicles
OcNvDsGnFbAbMgJnJl
Només matí

2 hores
A l'escola
Gratuït

IMPORTANT: Per limitació pressupostària, de tots els tallers que sol·liciteu de l'àrea de salut i educació emocional gestionats pel departament de Sanitat i Salut Pública de l'Ajuntament d'Igualada, se us en concedirà màxim un per cada grup i línia.

 

DESCRIPCIÓ:

"El meu amic està tot el dia connectat al mòbil mirant Instagram i jugant a no sé quants jocs on-line, fins i tot quan sortim en grup no deixa el telèfon. No sé si dir-li alguna cosa."

"Jo a vegades a Internet m'he posat a pàgines que em donen mal rotllo."

"A més, la meva mare sempre està pendent de les hores que em passo davant de l'ordinador i la tele."

"Què és pot fer en aquests casos?

 

OBJECTIUS:

  • Fomentar el coneixement i l'opinió crítica del jovent sobre l'ús de les TIC i Xarxes Socials.
  • Reforçar els usos positius i potencialitats de les TIC i el seu ús responsable.
  • Definir i detectar riscos associats a un ús irresponsable de la xarxa.

 

CONTINGUTS / CONCEPTES CLAU:

  • Avantatges i desavantatges de l’ús de les TIC
  • Ús responsable de les xarxes
  • Autoestima
  • Gènere
  • Comunicació.
  • Relacions abusives a les xarxes. Responsabilitat amb una mateix i amb les altres persones.
  • Món virtual - món real.

 

METODOLOGIA:

La metodologia que es farà servir en la implementació del taller serà la de tallers-xerrades. Lenfocament dels tallers és fonamentalment pràctic i vivencial, per tal de facilitar la participació per part dels i les assistents, alternant la informació/formació teòrica amb la pràctica mitjançant dinàmiques de grup, activitats pedagògiques i jocs de grup.