Usem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències per mitjà del anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per obtenir més informació aquí. X

MURS, taller de cultura de pau

< Tornar als resultats
Les inscripcions estan tancades, per a més informació useu el formulari de contacte
Etapes i cicles
OcNvDsGnFbAbMgJnJl
Matí o tarda (horari escolar)

1 hora 30 minuts
A l'escola
Gratuït

Àrees del currículum:

  • Competència social i ciutadana. Coneixent realitats socials repartides pel món i empatitzant amb les comunitats afectades. Entenen el funcionament d’alguns aspectes de les societats contemporànies.
  • Competència artística i cultural. Aprenen a descodificar imatges simbòliques, valorant la força de les imatges en la transformació de les consciències.
  • Competència comunicativa, lingüística i audiovisual. Aprenen a expressar-se oralment i en grup

Objectiu:

  • Descobrir diferents realitats contemporànies que afecten a comunitats separades o tancades per murs.
  • Posar-se en el lloc de les comunitats afectades.
  • Expressar els sentiments i emocions viscudes al respecte.
  • Descobrir la força de les imatges simbòliques i la seva capacitat de transformació.

 

Descripció de l’activitat:

MURS és un taller on treballem la cultura de pau i eines per la transformació

En aquesta activitat visualitzem murs i tanques a llocs tan diversos com Berlin, els Estats Units amb Mèxic, El Sàhara, Palestina, Melilla, Hongria, Grècia i d’altres. A més de murs invisibles i tan perillosos com la Mediterrània. Descobrim com s’expressen les comunitats afectades, i realitzem col·lectivament un esgrafiat posant-nos en el rol de veure’ns afectats per aquesta situació. També visualitzem un vídeo amb altres nenes i nens afectats que ho viuen avui mateix.

Posem en valor l'expressió i la comunicació per a transformar consciències.

És un taller participatiu, emotiu i creatiu.

Nombre d’alumnes:

Màxim un taller per cada grup/classe de 25 alumnes

Requisits:

Cal ordinador i projector.

Material: Aportat per l’organització

 

Activitat subvencionada pel Departament de Cooperació de l'Ajuntament d'igualada