Usem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències per mitjà del anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per obtenir més informació aquí. X

Un clauer molt animal! La pell és sostenible!nou

< Tornar als resultats
Les inscripcions estan tancades, per a més informació useu el formulari de contacte
Etapes i cicles
OcNvDsGnFbAbMgJnJl
Matí o tarda (horari escolar)

2 hores
Museu de la Pell d'Igualada
Carrer Doctor Mercader, 1
08700 Igualada
4€ alumne

Taller d’artesania en pell – Vaca, ovella, cabra, cavall i granota són els animals que podreu triar per fer un clauer molt especial i únic. Els alumnes decoraran una forma ja troquelada amb restes de pell i molta imaginació.

Les peces, que aprofiten les restes i tares de les pells fabricades a les adoberies d’Igualada, han estat dissenyades per l’il·lustrador igualadí Xavier Mula.

El taller es complementa amb una visita (a triar):

Sala Un univers de pell: La pell és el primer teixit que l’home utilitzà. Les primeres civilitzacions van inventar sistemes de conservació que l’han fet una matèria primera excel·lent i indispensable al llarg de molts segles per fabricar contenidors i bosses, indumentària i calçat, arreus, mobles, documents i llibres, instruments musicals… per totes les cultures i en totes les èpoques. En aquesta visita descobrireu com ha estat utilitzada al llarg de la història, quins oficis s’hi han relacionat i les propietats físiques que l’han feta tan apta per a tants usos diferents.

Cal Granotes: En aquesta visita coneixereu un dels oficis tradicionals i més importants d’Igualada que va fer néixer el barri del Rec. A Cal Granotes, una de les adoberies més antigues que es conserven, viatgem 300 anys enrere per resseguir el procés artesanal de fer cuir, amb les eines i els principals materials adobants; veurem com n’era de dura i especialitzada la feina i desvelarem els secrets de transformar i reciclar la pell d’un animal en un material noble.

Més informació i imatges de l'activitat