Infantil
Primària
ESO
Postobligatoris
(16 anys o més)
Objectius:
Continguts a treballar:
Totes les imatges estan construïdes per comunicar idees. La persona, entitat, institució... que edita la imatge escull qui, què, el text, per què... per transmetre un significat.
Analitzar una imatge és llegir una informació que va més enllà del que uns ulls poden veure o fins i tot interpretar.
Per això, cal despertar l’esperit crític per anar més enllà, entendre el context, conèixer l’autor o autora, ... i decidir amb quina informació ens sentim identificats/des i, còmodes i fins i tot descobrir si hi ha alguna intencionalitat política.
Descripció del taller:
Es començarà el taller parlant de la intencionalitat de les imatges, coneixent qui la fa, on, quan, per què... Visualitzarem alguna revista i algun diari i parlarem de les imatges que hi veiem.
Aquesta descoberta ens servirà per parlar dels mapes: ens basarem en la projecció de Mercator i la projecció de Peters. I farem el mateix: conèixer els seus autors, quan les van projectar, etc. Amb l’objectiu principal de conèixer amb quina intencionalitat política van projectar els continents.
Acabarem la dinàmica creant un missatge-imatge fent un collage. Primerament, es pensarà el missatge que es vol transmetre, acotat pel tutor/a i la tallerista, amb una intencionalitat clarificada. I seguidament amb una cartolina dinA4 es construirà el missatge-imatge, retallant i enganxant lletres, imatges, etc. de revistes.