Infantil
Primària
ESO
Postobligatoris
(16 anys o més)
IMPORTANT: Per limitació pressupostària, de tots els tallers que sol·liciteu de l'àrea de salut i educació emocional gestionats pel departament de Sanitat i Salut Pública de l'Ajuntament d'Igualada, se us en concedirà màxim un per cada grup i línia.
DESCRIPCIÓ:
Es tracta d'una activitat educativa que pretén treballar la prevenció de l'ús abusiu o problemàtic de les pantalles i les xarxes socials, reconeixent les possibilitats i oportunitats que ofereixen les noves tecnologies a les persones adolescents i, d'altra banda, identificant els riscos, mals hàbits i perills existents a la xarxa que cal prevenir i afrontar.
En funció del grup-classe, els continguts d’aquest taller s’adaptaran a les necessitats i interessos de l’alumnat i del professorat.
OBJECTIUS:
▪ Prevenir l'ús abusiu o problemàtic de les pantalles i xarxes socials, identificant senyals d'alarma de consum.
▪ Promoure un ús responsable i pautes per a una navegació segura de mòbils, videojocs, TV, tauletes i de les xarxes socials.
▪ Potenciar un major esperit crític sobre la protecció de dades, privacitat i els ciberdrets.
PROGRAMA:
1. Identificar els hàbits de consum al voltant de les noves tecnologies des d'una perspectiva de gènere.
2. Analitzar les accions, el temps invertit i les interferències en el dia a dia a l'hora d'utilitzar les noves tecnologies.
3. Tenir informació sobre els aspectes negatius de l'ús de pantalles i xarxes socials (alteració del son, agressivitat, sedentarisme, baix rendiment acadèmic, aïllament social, vulneració de la privacitat, etc.).
4. Aprendre a posar-se límits a un/a mateix/a quan hi hagi un consum abusiu.
5. Promoure un bon ús de les aplicacions per aprofitar les oportunitats que ofereixen a l'hora de comunicar-se i mantenir la interacció entre iguals.
6. Identificar incongruències entre la identitat individual i la digital.
7. Visualitzar les diferents actituds i comportaments dins i fora de la xarxa.
8. Valorar la forma d'exposar-se a la xarxa i les dades que es comparteixen.