Usem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències per mitjà del anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per obtenir més informació aquí. X

La realitat de la guerra

< Tornar als resultats
Les inscripcions estan tancades, per a més informació useu el formulari de contacte
Etapes i cicles
OcNvDsGnFbAbMgJnJl
Matí o tarda (horari escolar)

1 hora 30 minuts
A l'escola
Gratuït

El taller "La realitat de la guerra" té per objectius:

  • donar a conèixer la realitat del comerç d’armes

  • donar a conèixer quina és la participació de l’estat espanyol en el comerç d’armes

  • apropar els joves a iniciatives que treballen per la cultura de la pau

 

Continguts a treballar

Les guerres són presents a molts països del món. Cada una d’elles provocada per un munt d’interessos i justificacions donades per cada bàndol. El resultat més visible i colpidor és el de les morts i el sofriment que provoca en la població civil. Però s’ha de valorar també unes altres conseqüències d’una guerra, les que beneficien a alguns: fabricants i comerciants d’armes, governants ambiciosos de poder, ... els quals recolzen i difonen la cultura de la guerra.

La cultura de la pau lluita oposant-s’hi: per la llibertat, la resolució de conflictes sense violència, la desaparició de les armes... L’acció que proposem a continuació vol ser una eina per fer adonar als participants del que hi ha darrera una guerra (diners, poder,...), les conseqüències a llarg termini que genera a la població i l’alternativa de la resolució pacífica de conflictes.

 

Descripció de l’activitat

Es preparen dos camps de batalla amb un exèrcit cada un, separats per un jurat (dinamitzadors de l’activitat). Darrere de cada exèrcit es col·loquen fitxes que representen recursos necessaris per la població (tecnologia, aliments, arbres i míssils) i altres fitxes representaran la població infantil.

L’objectiu del joc és deixar a l’exèrcit contrari sense res. Cada exèrcit prepararà unes preguntes a fer a l’altre exèrcit. Els temes poden ser: d’esports, d’història, de ciències, d’actualitat, tema lliure... Per formular la pregunta, s’agafa un míssil, es dóna a algú del jurat i es fa la pregunta. Si el contrari la respon bé no perd res, sinó perd una fitxa: es comença per les de tecnologia i es va seguint amb les altres. Un cop s’acaben els set míssils se’n poden comprar a través del jurat, amb les fitxes de recursos o població infantil.

El jurat pot intercalar proves de pau: si se superen se’ls dóna fitxes d’aliments.

La sessió s’acabarà amb una reflexió de què ha passat, com ens hem sentit, què significa una guerra...