Usem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències per mitjà del anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per obtenir més informació aquí. X

Construcció d'instruments del món: les maraques

< Tornar als resultats
Les inscripcions estan tancades, per a més informació useu el formulari de contacte
Etapes i cicles
OcNvDsGnFbAbMgJnJl
Matí o tarda (horari escolar)

1 hora
A l'escola
Gratuït

El taller de la Construcció d'unes maraques té per objectius:

  • Acostar els infants a altres cultures a través d’un instrument musical i la música

  • Comprendre la universalitat dels instruments musicals i de la música

  • Construir amb materials de reciclatge els propis instruments

  • Transmetre la diversitat d’interpretacions musicals

  • Crear cohesió del grup-classe a través de la música

  • Treballar l’habilitat manual i la creativitat per a construir un instrument de música

  • Aprendre a compartir el material de treball

 

Continguts a treballar

La música és tant antiga com la mateixa humanitat. Ha acompanyat fets importants de les vides de les persones, relacionats amb la vida i la mort. Es tracta d’un acte socialitzador i identitari.

La música s’obté utilitzant instruments de diferents tipus, de vent, de percussió, de corda... En aquest taller construirem un instrument de percussió, unes maraques, usades en moltes cultures del món i també des d’èpoques prehistòriques.

 

Descripció de l’activitat

Els infants portaran ampolles de plàstic per a realitzar l’instrument. Poden ser de diferents formes i mides.

El dinamitzador/a de l’activitat explicarà un conte africà relacionat amb les maraques i la seva funció social dins d’un grup humà.

Seguidament els infants construiran les seves maraques amb les ampolles que han dut. Es decoraran i s’introduirà dins seu algun material petit que faci soroll al moure’s (poden ser grans d’arròs, mill, llenties...). La decoració es pot fer de diferents maneres, adaptant-se a l’habilitat de l’infant, des de gomets, pintures, enganxar papers de colors...