Usem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències per mitjà del anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per obtenir més informació aquí. X
< Tornar als resultats de cerca
Cooperació i solidaritat

Els mapes: cosmovisió del mónnovetat

OcNvDsGnFbAbMgJnJl
qualsevol horari
1 hora i 1/2
al centre educatiu
Gratuït
Ho organitza:

Tambali
Orquídies, 7 - 08700 Igualada
rabassola@gmail.com
Tel. 679566975

Altres activitats d'aquesta organització
Preinscriure places
Infantil
Primària
ESO
Batxi/FP

Descripció de l'activitat

Objectius

  • Entendre que en una projecció d’un mapa hi pot haver una intencionalitat política
  • Conèixer diversos mapes polítics des de la seva intencionalitat
  • Conèixer l’origen de varis mapes polítics
  • Aprendre a llegir una imatge: qui l’ha fet, quan l’ha fet, on està posada, ...

 

Continguts a treballar

 

Totes les imatges estan construïdes per comunicar idees. La persona, entitat, institució... que edita la imatge escull qui, què, el text, per què... per transmetre un significat.

 

Analitzar una imatge és llegir una informació que va més enllà del que uns ulls poden veure o fins i tot interpretar.

        

Per això, cal despertar l’esperit crític per anar més enllà, entendre el context, conèixer l’autor o autora, ... i decidir amb quina informació ens sentim identificats/des i, còmodes i fins i tot descobrir si hi ha alguna intencionalitat política.

 

Descripció del taller

 

Es començarà el taller parlant de la intencionalitat de les imatges, coneixent qui la fa, on, quan, per què... Visualitzarem alguna revista i algun diari i parlarem de les imatges que hi veiem.

Aquesta descoberta ens servirà per parlar dels mapes: ens basarem en la projecció de Mercator i la projecció de Peters. I farem el mateix: conèixer els seus autors, quan les van projectar, etc.  Amb l’objectiu principal de conèixer amb quina intencionalitat política van projectar els continents.

Acabarem la dinàmica creant un missatge-imatge fent un collage. Primerament, es pensarà el missatge que es vol transmetre, acotat pel tutor/a i la tallerista, amb una intencionalitat clarificada. I seguidament amb una cartolina dinA4 es construirà el missatge-imatge, retallant i enganxant lletres, imatges, etc. de revistes.

Departament d'Ensenyament

Trinitat, 12
08700  - Igualada
Tel. +34 93 803 19 50

 

Fet a Igualada per Aladetres - Agència web